Atención a público: Moneda 975, piso 11, Santiago, RM.
Hours of operation: Monday to Friday from 9:00 to 13:00 hours.

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Universidad La República

Proceso Administrativo

Medida: Rechaza Plan de recuperación
State: Running

Background

Document Date File
Resolución N° 327 rechaza Recurso Extraordinario de Revisión 14.09.2022 Download
Recurso Extraordinario de Revisión presentado por Ulare 09.09.2022 Download
Resolución N° 307 rechaza Reposición presentada por Ulare 29.08.2022 Download
Reposición a Resolución N° 241 de la SES 21.07.2022 Download
Resolución N°241 rechaza el Plan de Recuperación y demás antecedentes presentados por la Ulare 14.07.2022 Download
Ulare presenta respuesta 07.07.2022 Download
Resolución N°208 formula observaciones al Plan de Recuperación de Ulare 14.06.2022 Download
Resolución N°239 rechaza Recurso de Reposición 28.04.2021 Download
Ulare presenta Recurso de Reposición respecto a Resolución N°165 07.04.2021 Download
Resolución N°165 rechaza Plan de Recuperación y solicita revocación del reconocimiento oficial de Ulare 29.03.2021 Download
Plan de Recuperación Ulare 19.03.2021 Download
Resolución N°140 rechaza extensión de plazo para presentar Plan de Recuperación 16.03.2021 Download
Solicita prórroga presentación Plan de Recuperación 11.03.2021 Download
Resolución N°58 rechaza recurso de reposición interpuesto en contra de la Resolución N°283 05.02.2021 Download
Resolución N°57 rechaza recurso de reposición en contra del informa del fiscal instructor 05.02.2021 Download
Reposición a Resolución N°283 de la SES 31.12.2020 Download
Reposición contra informe fiscal instructor 31.12.2020 Download
Resolución N°283 resuelve proceso y aplica medida de Plan de recuperación 21.12.2020 Download
Informe instructor 24.11.2020 Download
Resolución N°186 rechaza recurso jerárquico 22.10.2020 Download
SES rechaza reposición 08.10.2020 Download
Reposición y Jerárquico interpuesto en contra de acto abre término probatorio 02.10.2020 Download
Abre término probatorio 25.09.2020 Download
Ulare formula cargos 07.09.2020 Download
Ordinario N°537 de SES otorga prórroga 24.08.2020 Download
Ulare solicita prórroga para formular descargos 24.08.2020 Download
Ordinario N°535 responde presentación de Ulare 21.08.2020 Download
Presentación U. La República 20.08.2020 Descarga
Oficio N°456 que rechaza suspensión de procedimiento 11.08.2020 Download
Ulare solicita suspensión de procedimiento 06.08.2020 Download
Formulación de cargos 02.07.2020 Download
Resolución N°104 que ordena instruir procedimiento administrativo sancionatorio 08.06.2020 Download
Informe de investigación Mayo 2020 Download
Resolución N°99 que instruye investigación 26.12.2019 Download

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CLAIM

The claim it is the request to the Superintendent for this to intervene as a mediator in the dispute existing between the complainant and any of the institutions of higher education are controlled.

Finalidad del Reclamo:

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Para ingresar un Reclamo ¿qué debo considerar?​

I am the person concerned or the I represent

I have a problem that I have not been able to resolve with an Institution of Higher Education.
I have a history to prove the problem (emails, audios, texts, documents, formal, etc..) with the institution of higher education.

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Etapas del Reclamo

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DENUNCIA:

La denuncia es el acto por medio del cual se pone en conocimiento a la Superintendencia de una eventual irregularidad, con el objeto de que ésta investigue y adopte las medidas que correspondan

Finalidad de la Denuncia:

Apply by the Superintendence sanctions
apply in accordance with the law.

It is important to consider that the complaint does NOT pursue a
solution to the particular problem of the complainant

Para ingresar una Denuncia ¿qué debo considerar?

I am the person concerned or the I represent.

I want or do NOT want to reveal my identity (If the option is NOT you will be contacted by a member of the SES to lift or ratify such reserve).

I can describe the specific facts constituting a violation, the date and place in which they occurred.

If possible, I will identify the alleged infringer (faculty, students, administrative authority, etc).

Stages of the complaint

¿Qué tipo de Denuncias son competencia de la SES?

Under the categories of complaints: 

Obtaining academic background: certificates (notes, a regular student, ranking, recognition of hours, title, grade, and exit), plans and programmes, concentration notes

Problems in the community institutional arising from violations of the internal regulations of the institutions 

Charges for removal or academic suspension, charging wrong.

Benefits and/or grants student grants and loans) 


    Misleading advertising 
   Infrastructure or equipment, laboratories, computer support 

    Application and admission selection test 

    Comprehensive policy against sexual harassment, violence and gender discrimination 

¿Qué tipo de Denuncias no son competencia de la SES?

  Breaches in the area of school Education 

  Application and renewal of scholarships allocated by the Ministry of Education

 Higher education institutions are not officially recognized by the State

 Requirements in closed institutions 

 Labour issues

  Tuition associated with immigration documentation